בחודשים האחרונים ליויתי כיועץ ומאמן מנטלי קבוצת כדורסל בליגה לאומית לנשים.
את המשפט הזה שמעתי מ-ל׳, אחת מהשחקניות המובילות בקבוצה שנפצעה בקרסול וסבלה למשך זמן מכאבים.
הקבוצה באותו השלב הייתה ברצף של הפסדים, דבר אשר השפיעה על ההתנהלות שלה עם הפציעה, החמצה של אימון או שניים וויכוחים מיותרים עם המאמן.
מיד עם תחילת משחקי הפלייאוף התחתון הנצחונות הגיעו ברצף ומצב הקבוצה השתפר ולפתע היה נראה כי הכל מתחבר מחדש,
האוירה השתנתה לטובה וכאשר ל׳ נשאלה לגבי מצב הפציעה שלה התשובה היתה ״..כשמנצחים זה כואב פחות..״.
פעמים רבות כאשר אנחנו נמצאים בתקופה לא-טובה, בירידה ביכולת(ספורטיבית או מקצועית), מרגישים עייפות, שחיקה, אז אנחנו נוטים לייחס לכל הפרעה או מטרד,
עניין גדול ונכנסים למעין מדרון חלקלק שגורם לנו לשקוע עוד ועוד.
אולם כאשר העניינים משתפרים, בין אם בגללנו או בגלל הסביבה בה אנחנו נמצאים, פתאום גם הגורמים שהטרידו והפריעו לנו,
בין אם זו פציעה טורדנית בספורט ובין אם זה בתחום אחר בחיים, פתאום החשיבות פוחתת ומשפיעה על ההתנהלות שלנו בשגרה.
ספורט, כמעט כל ספורט תחרותי הוא מעין מראה לחיים אבל מראה כזו שמגדילה את הדברים, חושפת ״פציעות״, נקודות כואבות אשר אולי במצב אחר בחיים,
ללא קשר לספורט היו באים לידי ביטוי בדברים ופעולות אחרות.
אם ניתן לכל ״פציעה״ שכזו להשפיע עלינו ועל ההתנהלות שלנו, הדבר ידחוק אותנו עוד יותר למטה.
אולם אם נחליט לקחת אחריות על הפעולות שלנו, בספורט נגלה למשל מנהיגות ונמשוך אחרינו גם אחרים ובחיים נבצע פעולות משמעותיות
אזי הסיכוי שנצא מהפציעה, נחלים או שפשוט נרגיש אותה פחות, גבוהים יותר, כי אנחנו מנצחים!
האם גם לכם יש פציעה שמטרידה אתכם?
צרו קשר בה״פ או בטלפון, נתאם פגישה ויחד ננצח את כל הפציעות.




