שגרה שוחקת או זמן לשנות כיוון.

פעמים רבות, בין אם אנחנו ספורטאים ובין אם אנשים ״רגילים״ שעוסקים בספורט כחלק משגרת החיים שלנו, אנחנו פתאום מרגישים שהגענו לתקופה של שגרה שוחקת, כזו שגורמת לנו לירידה בהנאה מלצאת לאימונים עד כדי ויתור עליהם ברמה כזו או אחרת, להגיע לאימון רק בכדי לסמן ״וי״ שביצענו וממשיכים קדימה ולמעשה מרגישים ריקנות, סוג של שחיקה.

אחד מהדברים הראשונים שנרצה לברר עם עצמנו שוב זה ה-למה שלנו, למה אנחנו בכלל רוצים להשיג את המטרה שלנו, למה אנחנו עוסקים בספורט שבחרנו, האם אנחנו בכלל זוכרים למה התחלנו? 

בירור כזה דורש אומץ להעמיד את עצמנו מול ״מראה״ ולדעת לא רק לשאול את עצמנו את השאלות הקשות אלא גם לדעת לקבל את התשובות שניתן לעצמנו, אפילו אם הן לא נעימות כל כך.

אחד מהדברים שעולים לי משיחות עם ספורטאיות וספורטאים שאני מלווה כמאמן מנטלי לספורטאים זו הנקודה שהמטרה פתאום מטושטשת עבורם, הם לא כל כך בטוחים כבר במטרה שבחרו, מה שיוצר אלמנט של עצירה ורצון לעזוב הכל באופן חד.

האם בדקתם מה הסיבה לרצון שלכם להגיע למטרה שבחרתם?

האם המטרה מספיק מדוייק ומאתגרת אתכם? מגרה אתכם ושומרת לכם על מוטיבציה לצאת להתאמן לקראתה?

האם אתם יודעים בדיוק מה הסיבה שאתם רוצים להשיג את המטרה הזו?

וכן, אני בכוונה חוזר על השאלה הזו ומדייק אותה שוב ושוב כי פה בדרך כלל הבעיה.

פעמים רבות אנחנו, כספורטאים יחידניים, בוחרים את המטרות שלנו מהסיבות הלא נכונות לנו.

התשובה הפשוטה היא לבחור מטרה אחרת.

אבל זו לא תשובה פשוטה כלל אלא תהליך שדורש בירור עמוק יותר, מול עצמכם בעיקר.

הדבר הבולט ביותר שחשוב לשים לב אליו במקרים כאלו זה שנדרשת עצירה לבירור קודם כל ורק לאחר שנעשה את הבירור הזה מול עצמנו או מול מאמן ואולי גם מול מישהו מקורב אלינו מספיק שישאל שאלות קשות בלי לפחד, אז הפעולה הבאה תהיה לבצע שינוי.

זה יכול להיות שינוי במטרה למטרה אחרת שתתאים לנו יותר וזה יכול להיות שינוי בתכנית האימונים שלנו למשהו שיגרה אותנו מעט טוב יותר ויתן לנו דרייב לצאת להתאמן עם חיוך ואולי השינוי דורש גם שינוי של תכנית האימונים כולה.

לסיום, חשוב לזכור כי אצל חלקנו לפחות המטרה היא הדבר הגדול ולכן לעתים, במהלך תקופת אימונים ארוכה, האימונים שוחקים, מעייפים, משעממים אבל אז נרצה לזכור כי הם הצעדים שבדרך אל המטרה.

באם אתם מרגישים מעט אבודים במהלך תקופת האימונים שלכם, שחוקים ועייפים או עם נפילת מוטיבציה, מוזמנים לצור קשר ואשמח לסייע.

בינתיים, מוזמנים לרכוש את הספר שלי ״כשאני מדבר על ריצה אני מדבר על החיים״- במרחק הודעת וואטספ פשוטה והספר תוך מספר ימים אצלכם ללא עלות משלוח.

מעדיפים עותק דיגיטלי? לחצו כאן לרכישה ישירה.

עוד כתבות

״מחר״

"When you come to a point when you have to make a key decision, remember how that choice will make you feel tomorrow..” J.Itzler תזכור

אני רק רוצה לחזור לרוץ

״אני רק רוצה לחזור לרוץ״ היא אמרה לי כמעט בשנייה הראשונה שהתחלנו לדבר. כמעט כי נפגשנו כבר מספר פעמים אבל נושא הריצה, שלה, אף פעם

טקסים, הרגלים ותחושת בטחון

מדי בוקר כבר במשך מספר שנים אני מעלה תמונה ראשונה לסטורי ברשתות החברתיות, תמונה די קבועה של הקפה הראשון של הבוקר. בתמונה יש כוס מים

הרשמו לניוזלטר

פעם בחודש, לא מציק בכלל…
המון טיפים וידע.
תירשמו, מקסימום תרוויחו

דילוג לתוכן