בואו ניצור וודאות

להרבה מאיתנו, ספורטאיות וספורטאים וגם ילדים ונוער בכלל(ובואו נודה על האמת, גם למבוגרים שבינינו) מצב של חוסר וודאות בכל תחום שהוא גורם לנו ל״חריקות״ ופגיעה בבטחון העצמי ומשם משפיע כמעט באופן ישיר על התפקוד שלנו ועל רמת הביצועים והתוצאות אליהן אנחנו שואפים להגיע.

כמאמן מנטלי לספורטאים וכמאמן מנטלי לילדים אחד מהדברים, אחת מהפעולות שאני משתדל ללמד ולאמן את מי שאני מלווה זו הפעולה של יצירת וודאות בדברים התלויים בנו ואם נשליך את זה לעולם הספורט- אנחנו רוצים ״שהכדור יהיה בידיים שלנו״.

״כדור בידיים שלנו״ מאפשר לנו לשלוט במצב וליצור פעולות וברגע שאנחנו הם אלו שמייצרים את הפעולות, יוזמים אותן, אנחנו בונים לעצמנו את הבטחון.

כיצד נבצע את זה?

הדרך ה״קלה״ ביותר היא שאילת שאלות.

אתם לא יודעים משהו..? 

תשאלו.

קיבלתם תשובה שעדיין לא מספקת אתכם מבחינת הוודאות, תשאלו שוב ותנסו לדייק את השאלה עד שתקבלו תשובה שתספק אתכם.

לדוגמה- 

סיימתם משחק או עונת משחקים ואתם יוצאים לחופשה או פגרה, גשו למאמנת או מאמן שלכם ותשאלו מהם התחומים אותם אתם צריכים לשפר בכדי להגיע במצב טוב יותר לאימוני טרום העונה.

בדרך כלל תקבלו תשובה ״בראשי פרקים וכותרות״ שתשאיר אתכם בחוסר וודאות, לפחות לא וודאות מושלמת ואז, ״קחו את הכדור לידיים שלכם״ ושאלו שוב- אילו פעולות ממשיות אני צריך לבצע, אילו תרגילים, כמה חזרות, כמה פעמים ביום/בשבוע ועוד.

ככל שתדעו יותר תצליחו יותר בביצוע. 

כשחקנים או מאמנים, סיימתם עונה ואתם עדיין לא יודעים מה קורה איתכם בעונה הבאה, קיימת חוסר וודאות לגבי ההמשך שלכם בקבוצה?

נהדר, תשאלו את מי שאחראי(מנהל, מאמן) מה קורה לגביכם לעונה הבאה כי אתם רוצים לתכנן ולהתכונן לכך.

היו ברורים בשאלות שלכם וודאו שהתשובות שתקבלו הן כאלו שיצרו לכם וודאות ובטחון. 

ולסיום, אני אמנם כותב על ספורט ומנטליות בספורט אבל ניתן לקחת ולהשליך את זה על כל תחום אחר בחיים- במשפחה, זוגיות, קשר כלשהו וגם בעבודה שלכם.

ואם צריכים סיוע ביצירת וודאות, צרו קשר ואשמח לסייע

עוד כתבות

״מחר״

"When you come to a point when you have to make a key decision, remember how that choice will make you feel tomorrow..” J.Itzler תזכור

אני רק רוצה לחזור לרוץ

״אני רק רוצה לחזור לרוץ״ היא אמרה לי כמעט בשנייה הראשונה שהתחלנו לדבר. כמעט כי נפגשנו כבר מספר פעמים אבל נושא הריצה, שלה, אף פעם

טקסים, הרגלים ותחושת בטחון

מדי בוקר כבר במשך מספר שנים אני מעלה תמונה ראשונה לסטורי ברשתות החברתיות, תמונה די קבועה של הקפה הראשון של הבוקר. בתמונה יש כוס מים

הרשמו לניוזלטר

פעם בחודש, לא מציק בכלל…
המון טיפים וידע.
תירשמו, מקסימום תרוויחו

דילוג לתוכן