סיפורן של אוזניות ומה אנחנו יכולים ללמוד מזה…

לפני כחודש אחד מהמתאמנים בקבוצת הריצה שלי הביא את הבן שלו לאימון ערב, לרוץ איתו או לפחות במטרה שהילד ירוץ קצת וגם יהנה מזמן איכות עם אבא, רעיון מצוין.

העניין הוא שהילד לא ממש בגיל שבו הוא צריך לרוץ ריצות ארוכות או להתאמן ״כמו הגדולים״ ולכן הצעתי למתאמן שלי ולילד שהוא, האבא, ירוץ ויעשה את האימון שלו ואני אשאר עם הבן ואתאים לו אימון נחמד ומעניין עבורו.

ואז, לפני שממש הבנתי מה קורה הילד ניגש לרכב שלהם שחנה בסמוך והוציא משם טלפון סלולארי ואוזניות, סידר לעצמו את זה שיהיה לו נוח על הראש ונעמד מולי, שואל אותי מה לעשות.

הסתקרנתי לנוכח ההתארגנות המהירה ובואו נודה, זה לא כזה ברור שילד בגיל הזה, בן-9-10, רוצה לרוץ ועוד יותר מזה, שיודע להתארגן בצורה כל כך טבעית והגיונית על הכנת אוזניות לריצה שכזו ולכן הייתי חייב לשאול אותו לפשר העניין.

התשובה הבוגרת שלו גרמה לי לחשוב למספר שניות, אז ומאז.

הוא אמר שהוא יודע שיהיה לו קשה לרוץ ולכן החליט לשים את האוזניות עם מוזיקה שהוא אוהב, בכדי שזה יעזור לו להתגבר על הקשיים הצפויים, יחסום אותם.

…לי אין מנהג קבוע של לרוץ עם אוזניות וזה כל כך תלוי בסוג אימון הריצה שאני עושה, בשעה ביום וכן, גם באיך שאני מרגיש באותו הרגע.
האוזניות שלי תמיד מוטענות ומחכות לי במקום קבוע, למידה ואחליט להשתמש בהן(וגם אם לא, הן לא נעלבות..).

כבני אדם אנחנו מודעים לעתים לקשיים הצפויים לנו במהלכים אותם אנחנו מבצעים בחיים ותכנון נכון של פעולות, מעין תכנית עבודה, מסייע לנו להתמודד עם הקשיים הללו בצורה טובה יותר, במיוחד כאשר זה תלוי בנו.

אותן ״אוזניות״ בריצה משמשות כסוג של בולם-זעזועים, מרכך ולפעמים מגן מהקושי.
ברור לנו שהקושי לא יעלם, הוא תמיד יהיה שם והשאלה היא כיצד נתמודד איתו, כיצד ניקח אותו איתנו ונצליח בכל זאת להמשיך בדרך שלנו לעבר היעד, לעבר המטרה שהצבנו לעצמנו.

המטרה יכולה להיות כל מטרה שסימנו לעצמנו בחיים שאנחנו רוצים להגשים, בכל תחום והדרך הנכונה להתכונן לקשיים הללו היא פשוט לשבת לרגע, כאשר מתכוננים ״לצאת לדרך״ ולנסות לצפות עד כמה שיותר מהן הקשיים שעשויים להתעורר לנו בדרך וכיצד אנחנו מתכוונים להתמודד איתם.

ההכנה הזו היא כבר חלק מהדרך, חלק מהקבלה שלנו לתהליך עצמו.

לכן כאשר אתם מתכוננים לתהליך כלשהו בחיים, לשינוי שאתם עומדים לעשות, אל תהססו ואל תמהרו, עצרו שנייה ותעשו שיעורי-בית ובעיקר-
הכינו את המגינים שלכם, אתם תצטרכו אותם.



עוד כתבות

לעצור לרגע לפני שממשיכים

אני מוצא את עצמי מדבר(וגם כותב) הרבה על הספר שלי ״כשאני מדבר על ריצה אני מדבר על החיים״ לאחרונה. וזה טבעי. לי לפחות. נשאלתי אתמול

הרשמו לניוזלטר

פעם בחודש, לא מציק בכלל…
המון טיפים וידע.
תירשמו, מקסימום תרוויחו

דילוג לתוכן