ניהול זמן

באחת מפגישות האימון האחרונות שעשיתי, לאחר מספר דקות שאלתי את ע׳ שישבה מולי לגבי המשימות שקיבלה על עצמה בפגישה הקודמת,
איך הן היו לה, האם התקדמה איתן ובתגובה היא ענתה ״לא הספקתי״ ו-״לא היה לי זמן״ עם מבט של אכזבה, מעצמה, על הפנים.


הרבה פעמים במהלך החיים שלנו, לעתים למשך תקופת זמן ארוכה ולפעמים בנקודות זמן קצרות אנחנו מוצאים את עצמנו ״מוותרים״ על ביצוע משימות,
גם כאלו שלקחנו על עצמנו וגם אחרות שאנחנו חייבים ותמיד מוצאים את התירוץ שנשמע די רגיל, לוח הזמנים שלנו.

אלפרד אדלר, אבי התיאוריה האדלריאנית שדוגלת בבחירה החופשית של האדם למעשיו וגם על השלכות הבחירה על המשך פעולותיו אמר כי האדם צריך לחלק את חייו לארבעה תחומי תפקוד עקריים- עבודה, משפחה, חברה ותחזוקת הגוף, לאו דווקא בסדר הזה מבחינת החשיבות.
אדלר המשיך ואמר כי אדם שלם ומצליח יהיה זה שיקדיש את הזמן לכל אחד מהתחומים, זמן שתוכנן מראש ומנוהל בהתאם.

אז לפני שהמשכתי באימון עם ע׳ ניסינו לעצור לרגע ולבחון את עניין הזמן וכיצד היא מתכננת ומנהלת אותו, לוודא שזו באמת בעיה של זמן או מחסור בזמן ולא סיבה אחרת.


באם נתייחס לרגע אל עצמנו כאל ״עסק״, חברה שהיינו רוצים שתהיה הכי מצליחה בתחומה, היינו צריכים לשבת ולתכנן את הזמן שלנו בצורה מדוקדקת,
לנהל אותו בדרך הכי יעילה שאפשר בכדי להגיע לתוצאה הרצויה.


בתחום המשפחה נרצה להקדיש זמן לבת או בן הזוג, לילדים, להורים ולשאר בני המשפחה הקרובים ואולי גם היותר רחוקים.
בתחום העסקי, בעבודה, באם אתם עצמאים וצריכים לנהל לעצמכם את הזמן תצטרכו- לתכנן זמן למתן שרות ומענה ללקוחות, זמן לשיווק ופרסום,
זמן לעובדים שלכם, לחשבונות ועוד.
בתחום חיי החברה נתכנן זמן למפגש עם חברים, בילויים, תחביבים.
ובתחום תחזוקת הגוף כמו שקורא לו אדלר נצטרך לתכנן לעצמנו זמן לפעילות גופנית, תזונה נכונה, מנוחה ומדיטציה למשל כי חשוב לתחזק את עצמנו גם פנימה.

תכנון וניהול הזמן שלנו חייב לכלול ״עוגנים״, פעולות שיבטיחו את הביצוע שלהן, שלא נוותר ונסטה מהן.
איך עושים את זה? בצורה הפשוטה של ניהול יומן ולוח משימות, ממש ככה.
מקבעים ביומן שלנו(אין לכם? למה אתם מחכים?) את כל הפעולות כולן(אני משתמש אגב ב-קלנדר של גוגל ובצבעים שונים) אבל קחו בחשבון
להשאיר מעט מקום לדברים לא צפויים ו-או לא מתוכננים כמובן.


אוקיי, אז רשמנו את המשימות שלנו(את כולן, כן?) ואיך אנחנו מבטיחים שהן יתבצעו? אתם בטח שואלים.
בהתחלה זה לא יהיה קל, נצטרך להתאמץ מאד בכדי שזה יקרה ואסור לנו לוותר על כלום.
איך לא מוותרים? בוחרים בהתחלה פעולות קטנות ופשוטות שלא ״יפחידו״ אתכם.
משימה ראשונה יכולה להיות- לעמוד בפעולה יומית מסויימת- למשל פעילות גופנית למשך 30 דק׳ ואל תגידו שאין לכם חצי שעה להקדיש לעצמכם…


בכל תהליך אימוני, בכל דרך ובכל מסע יש לנו ״שדונים״ קטנים שינסו להפריע לנו בדרך, לנסות למנוע מאיתנו את ביצוע המשימה.
בניהול נכון של זמן יהיו אלו הטלפון הסלולרי, איזה פרק בנטפליקס ולפעמים ״סתם״ מבט בסטורי של איזה סלב(בינינו, מי לא חוטא בזה לפעמים..?).
השתדלו להימנע מזה ולהיצמד ללוח הזמנים והמשימות שנקבעו והקפידו על כל משימה שבוצעה לסמן ״וי״ בצורה בולטת, גם זה יעזור לכם
כי תראו את המשימות שהספקתם לבצע, זה ממלא בתחושת סיפוק.


אתם בטח שואלים מה עם ע׳?
בסיום הפגישה היא קיבלה משימה, להכין לעצמה לשבוע הקרוב לוח זמנים ומשימות שכזה, למלא אותו בהיגיון ולחלק בין כל ארבעת התחומים שהזכרנו קודם(משפחה, עבודה, חיי חברה, תחזוקת הגוף- זוכרים?) וזהו?
כן, זהו, אמרנו שמשימות צריכות להיות בהתחלה קטנות ופשוטות ואני כבר במתח אם היא תצליח לעמוד בזה…


חושבים שגם אתם צריכים עזרה בניהול הזמן והמשימות שלכם?
צרו קשר ונקבע פגישת יעוץ-אימונית ללא התחייבות.
זה יכול להיות בכל מקום שתבחרו(כולל אונליין).


ותזכרו מה אדלר אמר- בחירה חופשי של אדם לגבי פעולותיו תשליך על הבחירה בהמשך פעולותיו.

עוד כתבות

לעצור לרגע לפני שממשיכים

אני מוצא את עצמי מדבר(וגם כותב) הרבה על הספר שלי ״כשאני מדבר על ריצה אני מדבר על החיים״ לאחרונה. וזה טבעי. לי לפחות. נשאלתי אתמול

קושי הוא חלק מהדרך

זה הקילומטר הארבעים או החמישים בערך ואני מתקדם בריצה קלה איפשהו ב״דרך הרומית״ על השביל הכל כך מוכר של אולטרה סובב עמק. היום ממרחק הזמן

הרשמו לניוזלטר

פעם בחודש, לא מציק בכלל…
המון טיפים וידע.
תירשמו, מקסימום תרוויחו

דילוג לתוכן