למה צריך אימון מנטלי?

למה צריך אימון מנטלי?

לאחרונה, בעיקר בעקבות אולימפיאדת טוקיו והארועים שקרו שם ללא מעט ספורטאים,
עולה שוב ושוב הנושא המנטלי והאימון המנטלי לספורטאים ומוזכר כמעט בכל שיחת סלון
או דיון מעמיק יותר.

אז למה בכלל ספורטאים צריכים אימון וליווי מנטלי?
האימן המנטלי עוסק בכל אותם צדדים שאינם פיזיים באופן ישיר ומשפיעים על תפקודו של ספורטאי,
לטוב ולרע.
הכוונה היא לכל אותן מחשבות שמסייעות או מונעות מספורטאי להגיע לתפקוד השיא ברגע הנכון.

כיום כבר ידוע כי החלק המנטלי באימון הגופני של כל הספורטאים(וגם של מאמנים אגב..) הוא לא פחות חשוב
מהמרכיבים הפיזיים, טכניים וטקטיים ולמעשה מחבר בין כולם יחד בכדי להגיע לניצול מרבי של היכולת.

ספורטאי, בכל גיל, צריך להתאמן על החלק המנטלי של הספורט שבו הוא עוסק ומתחרה, ממש באותה הדרך שבה
הוא מתאמן על הדברים הספציפיים של ענף הספורט בו בחר.

במהלך האימון המנטלי, אשר מתקיים תוך כדי האימון ״הרגיל״ או בנפרד ממנו, על פי מה שנכון באותו שלב של אימונים
לספורטאי ו-או למאמן, מתאמנים על התמודדות עם לחץ(פנימי וחיצוני), חשיבה חיובית ודיבור עצמי,
תקשורת מול המאמן ושאר השחקנים(בספורט קבוצתי), בניית בטחון עצמי, עבודה על ריכוז ושליטה בכעסים ודחפים לתגובות.

חשוב לזכור כי באימון מנטלי, כמו כל אימון גופני, מדובר בסוג של תהליך ולא ״זבנג וגמרנו״.
אצל חלק מהספורטאים זה תהליך מהיר יותר ואצל חלק אחר התהליך איטי ומובנה יותר.

ספורטאים רבים חושבים כי אימון מנטלי דרוש רק במקרים של ירידה ביכולת, הפסדים וקשיים אבל לאו דווקא.
ליווי מנטלי נכון ואמיתי צריך להעשות בכל מצב.
גם ספורטאי-צמרת בשיא היכולת שלו צריך את הליווי הנכון בכדי לאפשר לו להישאר באותה צמרת.

והכי חשוב- כמו שלכל בעיה אשר קיימת לנו בבית/ברכב אנחנו פונים לאנשי מקצוע על מנת שיבצעו את התיקון,

הטיפול כך צריך להיות גם בספורט ובאימון מנטלי.
אימון מנטלי הוא עיסוק מקצועי לכל דבר ולא ״שרלטנות״ או ליווי שהורה נותן לילדה או הילד הספורטאי שלו…

ליעוץ ואימון מנטלי צרו קשר עוד היום!

דובי מילר- אימון מנטלי לספורטאים

054-3391275

dubymiller@gmail.com

עוד כתבות

לעצור לרגע לפני שממשיכים

אני מוצא את עצמי מדבר(וגם כותב) הרבה על הספר שלי ״כשאני מדבר על ריצה אני מדבר על החיים״ לאחרונה. וזה טבעי. לי לפחות. נשאלתי אתמול

קושי הוא חלק מהדרך

זה הקילומטר הארבעים או החמישים בערך ואני מתקדם בריצה קלה איפשהו ב״דרך הרומית״ על השביל הכל כך מוכר של אולטרה סובב עמק. היום ממרחק הזמן

הרשמו לניוזלטר

פעם בחודש, לא מציק בכלל…
המון טיפים וידע.
תירשמו, מקסימום תרוויחו

דילוג לתוכן