״דובי, אני לא יכולה לנשום״ היא אמרה לי תוך כדי המשחק כאשר ירדה לספסל לנוח ״אני לא יכולה לנשום וזה לא מהריצה״ המשיכה ״ זה מהמתח הזה, הוא הורג אותי.
ספורטאים תחרותיים נמצאים פעמים רבות במתח רב שלעתים גורם לפגיעה ביכולת שלהם לנשום.
הלחץ גורם למתח עצום על בית החזה, השרירים מתכווצים ואנחנו מרגישים הרגשת מחנק מוזרה שלא מאפשרת לנו לנשום ואנחנו לא תמיד מבינים למה ומה קורה לנו.
זה קרה גם לי בזינוק לישראמן ב-2013, הגעתי בכושר נהדר והכל היה מוכן לזינוק, האות נשמע ואני מזנק למים ומתחיל לחתור ופתאום מרגיש שאני נשאר ללא אויר, פשוט לא יכול לנשום.
לא היתה סיבה אמיתית לזה, לא זינקתי חזק מדי, לא פתחתי באיזה ספרינט משוגע כי ידעתי שהיום עוד ארוך ובואו נודה על האמת, אני גם לא מהיר מי יודע מה, זה היה פשוט עניין של מתח ולחץ.
הלחץ הוא זה שגורם לנו כביכול לאבד שליטה, הוא זה ששולט בנו, דרך הנשימה.
אז תוך כדי שחייה לקחתי נשימה עמוקה, החזקתי את האויר בריאות מספר שניות ושיחררתי בעדינות לאט לאט, תוך שאני מקפיד להמשיך לחתור בתנועות ארוכות קדימה וחוזר על פעולת הנשימה הזו מספר פעמים, לאט לאט הרגשתי איך הלחץ יורד, איך אני זה ששולט בנשימה, איך אני מחזיר לעצמי את השליטה על הגוף ועל הפעולות שאני מבצע, יכולתי לחזור לתכנית התחרות שלי.
״תעצמי עיניים וקחי הרבה אויר״ אמרתי לה ״ועכשיו תשחררי לאט לאט״ ביקשתי.
היא עצמה את העיניים, נשמה עמוקות ושיחררה ״ועכשיו תעשי את זה שוב״ ביקשתי ״תשמרי על העיניים עצומות״ רציתי לנתק אותה מהלחץ והרעש שמסביב.
״תחזרי על הפעולה שוב״ אמרתי לה ״תשלטי את בנשימה שלך״.
בסיום היא פקחה את העיניים ״זה הסתדר לי״ חייכה ״ הנשימה בסדר, תודה״.
תרגיל קטן ופשוט שגם אתם יכולים לבצע כאשר אתם מרגישים מעט בלחץ, מאבדים שליטה או שאולי המתח והלחץ מנהלים אתכם, את הנשימה שלכם.
תעבירו את השליטה אליכם, לאט לאט.
נסו לתרגל את זה מדי יום, זה מרגיע כמעט תמיד.




